Dag 7

23 april 2022 - De Nieuwe Grond, Suriname

Het slapen ging eigenlijk best wel goed. Wel warm en erg gehorig. Logisch want alles was open aan de bovenkant en geen airco😉
Vanmorgen bij het wakker worden regende het. Maar om 7.15 uur was het droog en zijn we toch gaan varen. Door de regen waren de vogels eerder wakker dan normaal dus de bomen waar de zilverreigers normaal met grote getallen zouden zitten waren al leeg. De flamingo’s hebben we wel weer gezien. Ook dit keer weer veel vissen zien springen. Nu sprong er eentje tegen Roy aan.
Om 8.45 uur hadden ontbijt wat bestond uit brood, jam, pindakaas, chocolade pasta, gebakken ei, gebakken banaan en pomelo. Eenvoudig maar het ging er goed in.
Na het ontbijt gingen we de visnetten uithangen en daarna gingen we een modderbad nemen. Niet iedereen deed mee. Michel, Roy Sanne en ik hebben nu een fluweelzacht huidje 😊 we stapten uit de boot en zakten echt tot bijna je knieën in de modder.  Daarna insmeren met de modder. Toen we klaar waren moesten we weer in de boot zien te komen. Afzetten kon niet omdat ik vastgezogen zat in de modder. Met een voetje van Michel kwam ik in de boot, behoorlijk vies dat wel.
 Helaas hadden we geen stromend water om ons te douchen. Een emmer vullen met regenwater dat was de manier om je te wassen en dan is het nog een uitdaging om de modder van je af te krijgen. Maar het lukte redelijk en als we weer terug zijn kunnen we goed douchen.
Roy ging mee om de visvangst op te halen. Tilapia’s waren gevangen.
Voordat we de terugreis weer gingen maken kregen we nog bami met kip. Toen weer een uur terug varen naar het startpunt waar de auto stond en vandaar 4 uur terug naar huis. Het was aanzienlijk drukker op de weg dan de dag ervoor.
Thuis heerlijk onder de douche.
Morgen moeten we om half 9 weg maar ook deze keer weer een verrasing. Dus we zijn wel nieuwsgierig.

1. Nicolette:
    23 april 2022
    Wat maken jullie gave dingen mee! Heerlijk!