Dag 13 zaterdag 25 maart

25 maart 2023 - Paramaribo, Suriname

Ik had de wekker gezet om de zonsopgang te fotograferen maar voordat hij afging maakte Ben me al wakker omdat het al heel licht was buiten. We liepen naar de steiger waar Sanne, Michel,Quinn-Zyon,  Will en Paadje al zaten te wachten. De zon ging snel omhoog en binnen een paar minuten was hij er volledig. Maar het was wel de moeite waard om daarvoor je bed uit te komen.
Nog even rustig aan gedaan en daarna op naar het ontbijt. Er waren wel broodjes maar geen beleg, we moesten dus even wachten. Een half uurtje later hadden we fricandellen op brood  met mayonaise en ketchup. Weer eens iets anders toch?
Om 11 uur gingen we met Clyde, de manager van het geheel een boswandeling maken. Het eiland blijkt 13ha groot te zijn en het wordt door een Surinaamse Nederlander van de staat gehuurd.  Hij vertelde dat het Brokopondomeer zo groot is als de provincie Utrecht en sinds de jaren 60 bestaat. Zijn plan is om door het bos een fietspad aan te leggen, de fietsen waren al aangeschaft. Er leven ook apen op dit eiland. Otters hebben we niet gezien maar leven er wel gezien de poep die er lag. Na de boswandeling liepen we terug langs het strand. Heerlijk gezwommen vanmiddag, het water was echt warm.
De lunch was weer echt lekker rijst met zoete kip en kousenband met tomaat en gerookte kip. Nadat ik nog even heerlijk in de hangmat van Sanne heb gelegen,  deze hing bij de waterkant, gingen we weg met de boot om te vissen. Ze stonden in het water met de hengels maar helaas niets gevangen. Gelukkig hebben ze ander eten meegenomen voor het avondeten.

1. Corry Lampers:
    26 maart 2023
    Dat is en flinke spin! Die wil je niet in je slaapkamer zien! Leuke huisjes ook.