Dag 14 zondag 26 maart 2023

27 maart 2023 - Jules Wijdenboschbrug, Suriname

Ik had weer een wekker gezet voor de zonsopgang, helaas was het dit keer bewolkt maar toch wel wat foto's gemaakt. Daarna mijn boek gepakt en in de hangmat gaan lezen totdat de rest wakker werd, heerlijk! Na het ontbijt, dit keer gemarineerde fricandellen op brood, gingen we weer een "boswandeling" maken, dit keer niet te voet maar met de boot. We gingen varen rondom de eilandjes waar we verbleven. De bomen die boven water uitsteken lijken soms nog te groeien. Dit komt echter door vogels die zaadjes eten en dit dan weer uit poepen op een boom, daar groeit dan een plant op. Om vogels of bloemen te spotten is het nu niet het juiste jaargetijde. In mei leggen de papegaaien eieren in de holle boomstammen en in augustus(?) Kun je ze dan zien. Bloemen komen ook in iets later. Even goed genoten we van al het groen. Na deze boottocht konden we even nog genieten van het eiland want na de lunch om ongeveer 13.30 uur vertrekken we weer.
Na ongeveer 1 uur varen kwamen we weer bij de stuwdam uit en gingen we met de auto verder. Na een korte inspectie op de bouwplaats, ze zijn echt lekker opgeschoten de afgelopen week,  zijn we naar ons appartement voor deze week gegaan. In Rosie's appartement zitten we dit keer. Eenvoudig maar schoon. Als Michel Roy en Will terug brengt naar hun huisje neemt hij op de terugweg eten mee. Donnavan en Paadje brengen dan ook de auto terug en drinken nog even een biertje mee. Om 20.15 uur vertrekken ze en om 20.30 uur gaan wij ook naar ons appartement om te gaan slapen.

1. Corry Lampers:
    27 maart 2023
    Wanneer vliegen jullie ook alweer naar huis? Wat is het genieten op zo'n vakantie!
  2. Marian:
    27 maart 2023
    Zondag gaan we weer terug dus nog een klein weekje genieten.