Dag 5

21 april 2022 - Paramaribo, Suriname

20 april

Afgelopen nacht ging ik naar de wc, zat er een kikkertje op de wc bril! Hij sprong in de pot en om te voorkomen dat hij misschien weer omhoog zou springen heb ik eerst maar doorgetrokken.😉

De mannen hebben zich sinds ze in Suriname zijn nog niet geschoren en nu werd het ze toch te gek. Dit hadden ze gedaan omdat Michel graag met ze naar de barbershop wilde gaan. Ben ging alleen om te  scheren en de anderen ook om te knippen.  Ook Quinn-Zyon (tenslotte ook een man😊) werd geknipt. Ze maakten er wel werk van voor weinig geld. Scheren kostte 35srd (€1,50) en knippen 70srd ( €3,50).Knippen voor Quinn-Zyon was 50srd

Toen we bij de barbershop de auto gingen parkeren zagen we dat we een lekke band hadden en heel toevallig was daar ook een garage. Dus tijdens het knippen is de band gemaakt.

Hierna zijn we naar de Waterkant gegaan om te lunchen. De lunch bestond uit kipsate, loempia, kipkroket en gebakken banaan. Een beetje bijeengeraapt zooitje maar het was weer erg lekker.

Bij de volgende stop gingen we een hangmat kopen voor mij. De anderen hebben hem nog van de vorige keer en Ben heeft er eentje geleend. Deze hangmat hebben we later deze vakantie nog nodig. Een mooie geel gekleurde is het geworden.

Daarna volgde een stop bij de kvk om wat formulieren af te geven en  gingen we nog bij de architect langs om de laatste stand van zaken door te nemen.

Op de terugweg zijn we bij een grote supermarkt  inkopen gaan doen voor het avond eten. Dit keer geen chinese supermarkt.  Vanavond eten we lekker macaroni en een stuk appeltaart toe.

Vandaag heeft Michel ook bekend gemaakt waar we naar toe gaan morgen😀 want deze vakantie zit vol verrassingen en hij maakt ze één voor één bekend.

1. Corry Lampers:
    21 april 2022
    De mannen zien er weer prima uit! Daarvoor ook, trouwens!!
  2. Jolanda:
    21 april 2022