Dag 7 zondag naar het binnenland

19 maart 2023 - Paramaribo, Suriname

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker want wij gingen met de eerste vlucht. Om 10 voor 7 reden we richting vliegveld. Michel bracht ons weg en gaat zelf met de 2e vlucht. Alle bagage werd gewogen om te kijken hoeveel er nog bij kon. Leon, de gids voor deze week vliegt ook met ons mee en mag achterin zitten omdat hij de kleinste van allemaal is. Sanne met Quinn-Zyon op schoot en ik zaten in het midden en Ben zat voorin naast de piloot. Het was een mooie vlucht. Af en toe gingen we door de wolken en waren er ook wat luchtzakken. Maar verder was het helder. We landen op vliegveld Kajuna.We werden welkom geheten door Frans de baas van Kosindo. Toen het vliegtuig weer was op gestegen konden we de landingsbaan oversteken om naar de boot te gaan die ons naar de overkant  naar Kosindo zou brengen. Daar kregen we onze huisjes toe gewezen.
Wij hebben een huisje aan de rivier. Het ziet er echt goed uit. Met stromend water en douche en toilet. Met palmbomen erom heen. Die rust is echt heerlijk.
Om een uur of 12 kwam het vliegtuigje weer aan met de rest van ons gezelschap. Ze vlogen laag over ons heen want nog geen 100 meter verder is de landingsbaan. Nu we helemaal compleet waren kregen we de lunch. Dit bestond uit rijst, bosvarken en sopropo een bittere groente  Een soep gemaakt van dat bosvarken, gebakken banaan en een stukje cake gemaakt van cassave en kokos. Lekkere sapjes maakten het compleet. Leon vertelde ons daarna wat we deze week allemaal gingen doen en daarna zijn we even in de rivier gaan afkoelen. Heerlijk! Want als het windje weg is is het erg heet. Achter ons huisje is er nog een stukje schaduw dus zitten we daar nu met zijn allen te genieten van de rust die er hier is.

Voor nu alvast dit deel van de dag. Hoop dat foto's ook zo lukken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irene:
    20 maart 2023
    Nou een ding is nu al zeker, dat gaat een hele mooie week worden. Geniet met volle teugen :)
  2. Corry Lampers:
    23 maart 2023
    Ik ben net terug van 5 dagen Kruishoeve in Vught met Corrie! Dit is toch wel heel andere koek! Veel plezier en genieten maar! Ik lig dus achter met lezen!