Dag 6 zaterdag

19 maart 2023 - Houttuin, Suriname

Nadat we in de ochtend allerlei bouwmaterialen hadden besteld en andere  dingen hebben gedaan die geregeld moesten worden, waren we om 12 uur bij Peperpot.  Peperpot is een voormalige koffieplantage, thans een natuurpark in het district Commewijne in Suriname. Peperpot ligt op de rechteroever van de Surinamerivier en is een van de oudste plantages van Suriname. Met de komst van de Wijdenboschbrug in 2000 is Peperpot gemakkelijk vanuit Paramaribo te bereiken (Wikipedia)

We gingen op de fiets het park in. We hadden oude fietsen met een terugtraprem en met een zadel wat veel te laag stond. Maar het ging goed! We zagen koffie struiken, grote bamboe bomen/struiken , aapjes,  kameleon (denk ik) roofvogels en vooral rust en groen terwijl je zo dicht bij de stad zit. Na de fietstocht zijn Sanne Ben en ik nog even te voet het park in gegaan.

IMG-20230318-WA0009126044112604361260473

Naast dit park ligt ook plantage peperpot wat tegenwoordig helemaal is opgeknapt en nu als hotel in gebruik is. Er staat nog een enkel oud gebouw tussen maar er is veel minder over de geschiedenis te binden dan vorig jaar bij de plantage frederiksdorp. Hier hebben we wel de lunch genomen en ook even ideeën opgedaan voor onze appartementen straks.

Na deze warme middag zijn we weer terug gegaan om onze koffers  om te pakken  want morgen gaan we uit ons appartement en zetten we de koffers in het huisje waar de anderen slapen. We gaan dan een week het binnenland in maar dan kunnen we niet alle bagage mee dus daarom blijft een deel daar achter. Na deze week gaan we naar een ander appartement.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nathalie:
    19 maart 2023
    Mooi hè Peperpot. Wij vinden het altijd indrukwekkend als we die lange lanen zien en dan bedenken hoe groot zo’n plantage let zijn geweest en dus ook hoeveel werk (!)
    Wij vinden Peperpot geweldig omdat het een van de weinige plekke is waar je goed en fijn kunt wandelen… heb je de grote mieren ook gespot over de paden heen??

Heel goed reis naar het binnenland gewenst!
    ik kijk uit naar de foto’s!!!