Dag 3

19 april 2022 - Paramaribo, Suriname

18 april 2022
Vanmorgen heerlijk gezwommen en daarna lekker onder de douche. Om 12 uur moesten we het appartement uit en vertrokken we naar het huisje waar Michel samen met Sinny eigenaar van is. Het bleef echter maar regenen, maar de koffers moesten toch de auto in.  De schoonmaaksters namen om de beurt Quinn-Zyon op de arm en het liefste hadden ze hem daar gehouden. Maar we namen hem lekker weer mee 😍. De paraplu werd boven Sanne en Quinn-Zyon gehouden toen ze naar de auto liepen. De auto zat erg vol met alle bagage, het ging maar net!
De weg naar het huisje is erg slecht, veel gaten en plassen. Je snapt niet dat de bewoners daar niet gezamenlijk wat aan doen. Het is een mooi huisje, met 2 slaapkamers. Roy heeft ergens anders een appartement omdat hij anders op een luchtbed moest in de kamer. Dit appartement is niet ver bij ons vandaan.
Vanmiddag dolfijnen gespot. De dolfijnen zwemmen in de rivier een paar kilometer van de zeemonding verwijderd, het rivierwater is brak, half zout half zoet. We stapten in de boot op de Surinamerivier en gingen langs fort Nieuw Amsterdam. Dit fort is gebouwd op de kruising van de rivieren Commewijne en de Surinamerivier. Vervolgens gingen we de Commewijne op. Helaas sprongen ze niet veel omhoog maar ze waren wel goed zichtbaar. (Natuurlijk lukte het niet dat goed op de foto te krijgen) In de bomen langs de rivier zagen we witte reigers en ook zagen mangrovebomen. Een mooie tocht!
We besloten om bij ’t Vat te gaan eten. Sanne en Michel kregen na lange tijd wachten als eerste hun eten. Nadat we vroegen waar de rest bleef kregen Ben en Roy hun eten. Dat van mij kwam maar niet. En is er uiteindelijk ook nooit gekomen want we zijn weggegaan. Daar gaan we niet meer heen! Verderop heb ik een bakje friet en groente gehaald wat verrassend lekker smaakte! Nog even een klein stukje langs de kraampjes gelopen bij de palmentuin en toen richting huis.
Weer een leuke dag!

1. Corry Lampers:
    19 april 2022
    Hoi allemaal! Weer leuke verhalen te lezen! Zitten er geen foto's bij dag 3? Of moet ik ze ergens anders vandaan halen? Genieten jullie maar lekker!
  2. Corry Lampers:
    19 april 2022
    foto's gevonden! Ze staan naast je verslag!
  3. Jolanda:
    19 april 2022
    Klinkt goed allemaal en leuke foto's
  4. Nicolette:
    19 april 2022
    Ziet er allemaal leuk en gezellig uit! Hoe is het weer? Wel warm of valt t mee?
  5. Marian:
    20 april 2022
    Temperatuur goed alleen veel regen