Dag 2

18 april 2022 - Paramaribo, Suriname

17 april
Na een paar keer wakker te zijn geweest zijn we er om een uur of 6 toch maar uitgegaan en om 7 uur lagen we in het zwembad wat bij het appartement hoort. Lekker koud water.
Na het zwemmen even douchen en toen zijn we gaan wandelen om broodjes te halen maar eerst moesten we de euro’s nog omwisselen voor srd's. De cambio die er volgens google zou moeten zijn was er niet en de volgende was dicht vanwege Pasen. Uiteindelijk zijn we ergens gaan ontbijten, brood met een omelet en ik had een broodje met Pom. Erg lekker. Daarna door de Palmentuin gewandeld. Sanne en Roy zijn toen met Paadje mee teruggereden naar het appartement en wij gingen wandelen. (Paadje was met srd's gekomen zodat het ontbijt kon worden betaald)
 S'middags zijn we op het verjaardagsfeestje geweest van de oma van Paadje, ze werd  97 jaar! Leuk om een keer mee te maken. Ook hier heerlijk eten wat door de familie zelf was klaar gemaakt.
Ook hebben we toen onze huurauto opgehaald, een Toyota en er kunnen 6 personen in. Deze hadden we bij de neef van Paadje gehuurd.
Op de terugweg zijn we nog even langs het perceel gereden aan de Livornoweg.  Leuk om dit eens in het echt te zien ipv alleen op foto's. Best een groot stuk land maar nu met nog heel veel onkruid en bomen. Nog veel werk te verzetten!
Bij het appartement hebben Ben, Sanne en Quinn-Zyon nog even gezwommen terwijl de anderen eten gingen halen. Paadje bleef ook eten met vrouw en kinderen en de kinderen vonden het heerlijk, om ook even te zwemmen.  En voor het meisje was het leuk dat ze nog even langer bij Quinn-Zyon kon zijn.
Rond 21 uur vertrokken we allemaal naar onze kamers. Mooi geweest voor vandaag.

1. Nathalie:
    18 april 2022
    Leuk! En gaaf dat jullie al gelijk een Su-verjaardag meegemaakt hebben (ze had ook een mooi koti en anisja aan zag ik op FB). Je kunt overigens - als je de pas er voor open hebt gesteld- wel gewoon SRD pinnen met een NL-betaalpas …dit kan bij Hakrinbank, DSB en Republic iig. Het scheelt niet zo heel veel met de cambio’s qua koers, maar je betaald wel de bankkosten. ..voor het geval je het nodig hebt weet je t iig. Volgende keer ook maar via de neef van Paadje de Auto regelen…waarschijnlijk voordeliger dan ik nu neerleg bij Compa :-)