Dag 13

29 april 2022 - De Nieuwe Grond, Suriname

Vanmorgen weer even een wasje gedraaid en samen met Sanne en Quinn-Zyon thuisgebleven terwijl de mannen wat zaken moesten regelen in Paramaribo.
Toen ze terug had Michel 2 opties. Naar het Brokopondomeer en daar in hangmat overnachten of morgen naar plantage Peperpot. We besloten niet naar het Brokopondomeer te gaan. Dat komt een volgende vakantie naar Suriname wel😊
Om 13 uur gingen we nu gezamenlijk naar de stad. Eerst even foto’s gemaakt bij de letters “ I love Su" en daarna wat gedronken bij het Fort Zeelandia, omdat het begon te regenen. Het museum was dicht vandaag.

In het parkje daar zag ik ook een mooie leguaan.
Via het Onafhankelijkheidsplein met vlaggen, het paleis en De Nationale Assemble  (DNA) kwamen we bij diverse oude gebouwen in Nederlandse koloniale architectuur  waarvan sommigen gerestaureerd waren en anderen weer niet. Wel een mooie stijl.

Bij Riverside wat gegeten en gedronken. Roy had een sausje wat erg heet was zijn mond stond in brand. Bij mijn eten zat ook een gele peper ( waarschijnlijk een madame Janet), ik dacht ik moet het ook eens proberen. Dat heb ik geweten! Ik raakte het alleen aan met mijn lippen, het is niet eens in mijn mond geweest maar mijn lippen deden er echt pijn van! Gelukkig duurde het slechts een minuut of 10 , maar dat was lang genoeg! Sanne dacht dat ze ei op de rijst had liggen maar dat bleek ook een fijngemalen gele peper te zijn. Ook haar mond stond in brand.

Eigenlijk wilde we ook nog wat winkelen maar de winkels sloten al om 5 uur.,dus we waren net te laat.

Om 6 uur had Michel een tafel gereserveerd bij Souposo, een restaurant in Paramaribo. Dit op aanraden van Sinny. We zaten buiten onder parasols op een gezellig terras. Tijdens het eten was er een groep aan het salsadansen op een leuke dansvloer. Er was gezellige verlichting en het eten smaakte ook nog eens goed. Als toetje namen Sanne en ik brownie. We vonden het pittig smaken. Later las ik op internet dat het een “spicy ginger brownie" was. Op de menukaart die wij hadden gezien stond alleen brownie.

Vanuit de stad meteen Roy weggebracht en daar in de straat meteen broodjes voor morgenochtend en water gehaald.
Dit was een rustige maar toch leuke dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corry Lampers:
    29 april 2022
    Hoi allemaal! Ik denk dat de themperatuur daar beter is dan hier! Ik heb de kachel aan gedaan! Wanneer komen jullie weer naar huis? Tot zolang nog veel plezier!
  2. Marian:
    29 april 2022
    Zondag zijn we weer thuis. Zal de zon meenemen!!